Missä savua, siellä Venäjä
Totalitarismiin kuljetaan vapaudesta luopumisen kautta. Joskus vapaus on puolinaista. Kuusikymmentäluvun vasemmistoradikalismissa yksilötason vapautumiseen kuului – ainakin meillä Suomessa – poliittista ahdasmielisyyttä, johtajavaltaisuutta ja neuvostojärjestelmän ihailua. Vapautuminen tapahtui silmät ummessa.
Historia osoittaa, että yhteiskunnallisen rakennemuutoksen ja taloudellisen epävarmuuden aikana ihminen luopuu helpommin vapaudestaan. Näköalattomuus johtaa alistumiseen ja kriittisen ajattelun vaimentumiseen.
Kansainvälisen tilanteen valossa näyttää siltä kuin eläisimme sekä vapaudesta että totuudesta luopumisen aikakautta.
Ehkä räikeimmän oppitunnin nykyajan valheiden valkopesusta saadaan tarkastelemalla Venäjän toimintaa kansainvälisessä politiikassa. Mikäli uskomme Venäjän ulkoministeri Lavrovia, tiedämme ettei Venäjä ole osapuolena Itä-Ukrainan sodassa eikä Venäjä pudottanut MH17 matkustajakonetta. Venäjä ei myöskään myrkyttänyt Skripaleja.
Venäjän narratiivin mukaan se, että on savua ja vähän tultakin ei vielä tarkoita, että olisi tulipalo. Todistustaakka on lännellä ja totuuden ylituomarina toimii Venäjä. Toiminnallaan Venäjä muistuttaa kulottajaa. Roihuavan metsäpalon sytyttämisen sijaan Venäjä tuuhastaa vastapuolen metsää pikku hiljaa. Tuho on yhtä totaalista, mutta vaikeammin havaittavaa ja hitaammin toteutettavaa.
Tähän saakka Venäjä on minimaalisella panoksella saavuttanut maksimaalisia tuloksia. Krimin ja Itä-Ukrainan ohella Venäjä on saanut sotilaallista jalansijaa Syyriasta. Informaatiovaikuttamisella Venäjä on pystynyt heikentämään EU:n yhtenäisyyttä. Aloite ja etu ovat jatkuvasti Venäjällä, sillä demokraattisiin päätöksentekomekanismeihin sidottuna länsi tulee jatkuvasti askeleen – kaksi perässä pohtien pitäisikö liennyttää vain lisätä pakotteita.
Lännen epäröinti on tehnyt Venäjästä suuremman kuin se oikeasti onkaan. Helppojen voittojen myötä Venäjä on ajautumassa sille samalle tielle, jolle eräs keskieurooppalainen sivistysvaltio hairahtui 30-luvulla. Myös tuo valtio koki tulleensa kaltoinkohdelluksi. Myös tuon valtion yhtenäisyyttä rakennettiin viholliskuvien, vähemmistöjen sortamisen ja oppositiovoimien nujertamisen kautta. Myös tuolla valtiolla oli ”legitiimejä” turvallisuusintressejä, jotka lännessä liian kauan hyväksyttiin oikeutettuina ja kohtuullisina. Rajoja ei asetettu, koska länsi oli liian heikko, liian epäyhtenäinen ja liian epäröivä.
Vuoden 1938 Münchenin kokouksen opetus on, että jatkuva myöntyväisyys voi johtaa juuri siihen, mikä halutaan välttää. Syyriassa tehty ohjusisku oli tarpeellinen muistutus sekä Vladimir Putinille että Bašar al-Assadille siitä, että sodankäynnissä on sääntöjä, joita kaikkien on noudatettava.
Maantieteellisestä sijainnistamme huolimatta – tai pikemminkin sijaintimme takia – emme voi tuudittautua tuuhastajan totuuteen ja vilpittömyyteen. Totuus ei löydy idän ja lännen välistä eikä turvallisuutemme parane silmiä ummistamalla.
Riku Keski-Rauska
fil. tri., erikoistutkija
Espoo
Tohtorismies liittyy nykyiseen näennäisälylliseen maailmanpoliittiseen kaanoniin Suomessa ja suoltaa aivan samaa sontaa kuin kaikki muutkin. Ok, Venäjä on siis kuin Natsi-Saksa. Smart. Missä oma ajattelu?
Ilmoita asiaton viesti
Venäjän sotilaallinen uho ja varustautuminen sekä viholliskuvien luonti sopii kyllä autoritaarisen kuvaan ja vertaus Natsi-Saksaan on tässä yhteydessä perusteltua. Lapsia opetetaan ”esiarmeja”-tyyppiseen toimintaan ja naapurivaltioitaan vallataan jne.
Venä jä on Pohjois-Korean ohella maailmanrauhan suurin vaaratekijä.
Ilmoita asiaton viesti
ja siitäkö ei ole ollut mitään vaaraa kenellekään että Yhdysvallat on olemassaolonsa 242 vuoden (tai 241,3 vuoden) aikana ollut osallisena jossain sodassa sellaset 239 vuotta?
Sekö nyt vaarantaa maailmanrauhaa että P- ja E-Korea ovat sovintoneuvotteluissa keskenään?
Ilmoita asiaton viesti
”ja siitäkö ei ole ollut mitään vaaraa kenellekään että Yhdysvallat on olemassaolonsa 242 vuoden (tai 241,3 vuoden) aikana ollut osallisena jossain sodassa sellaset 239 vuotta?”
Tuo narratiivi on vain korkeintaan puolitotuus. Yhdysvallat on menettänyt sodissa yhteensä noin 1354664 sotilasta kuolleina. Näistä kuoli toisessa maailmansodassa 405399 henkeä, sisällissodassa 364511 henkeä, ensimmäisessä maailmansodassa 116516 henkeä, Vietnamin sodassa 58209 henkeä ja Korean sodassa 36516 henkeä.
Lähde: https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_milita…
Noiden sotien yhteenlaskettu kaatuneiden määrä on noin 981151 henkeä. Tästä voidaan laskea, että näiden sotien osuus Yhdysvaltain kokonaistappioista kaatuneina oli 981151 / 1354664 ~ 72,4%.
Suurin osa Yhdysvaltain 1800-luvun rähinöistä oli paikallisia intiaaniheimoja vastaan, jotka olivat hyvin vähäisen intensiteetin sotia. Viime kädessä keskeinen kysymys on se, miten sota määritellään tarkalleen ottaen ja miten tuollaiset väitteet perustellaan.
Näyttää siltä, että rouva Söyring veti tuon luvun 239 vuotta hihasta, koska edes Global Research (joka on propagandasivusto) ei väitä noin suurta vuosimäärää. Sen mukaan Yhdysvallat on ollut sodassa 222 vuotta niistä 239 vuodesta, jotka se on ollut olemassa.
Lähde: https://www.globalresearch.ca/america-has-been-at-…
Kun otetaan huomioon se, että rouva Söyring jostain taikoi 17 vuotta lisää, niin voidaan suoraan sanoa, että joko hän puhuu muunneltua totuutta tai hän ei tiedä mistä puhuu.
Ilmoita asiaton viesti
* Otin huomioon ”ylimääräisessä 17 vuodessa” julistamattomat sodat joita Yhdysvallat käy useissa maissa sekä talouspakotteet, jotka nekin ovat sodankäynnin muoto.
* Viimeisintä so. Syyrian ohjusiskuakaan ei katsottu (tekijöidensä toimesta) sotatoimeksi.
* Onko vähäisen intensiteetin sotaa, jos anneksoidaan kokonainen manner ja hävitetään kokonaisia heimoja sukupuuttoon? Onko jokin puolustus että ”tapoimme vain vähän ihmisä, ei sitä voi sanoa oikeaksi sodaksi”?
Ilmoita asiaton viesti
Riikka moi.
Katselin tv, uutiset ja siellä oli kreikasta pakolaissaarelta kuvattua materiaalia. Arvaatkos mistä.? No, pakolaisleiriltä, pahat on olot siellä. Vakavasti sairaat ihmiset, heille ei ole edes lääkkeitä, ja millaisissa olosuhteissa ovat. Mitenkähän siellä viemärit, puhtaus, lasten tilanne jne. Kaikki tämä täällä hyvinvointieuroopassa, jota kutsuivat häpeänpilkuksi. Vielä jokunen vuosi sitten, Suomessakin huudeltiin, että kaikki tänne voi tulla jotka on tullakseen, pitää heitä auttaa. No, mikäs on tilanne.? Miksi heitä ei päästetä tänne, onko raha loppunut,vai mistä syrjiminen johtuu? eikö rahamiehet halua maksaa, vai mistä on kyse. Onneksi tämä ilmiö ja ongelma on koko mapallolla tiedossa, että eipä tämä eu, hääppösesti tulokkaitaan kohtele. Miten tässä näin pääsi käymään.? Ja lisää on tulossa porukkaa kunhan vähän nämä ilmat lämpenee, siellä on välimeren takana kymmeniä tuhansia pakolaisia valmiina lähtöön. Miten meinaa eu, ne sijoittaa. Sikolätissäkö heitä on tarkoitus pitää hyvinvointi eu,ssa. Tässäpä on eu, herroille purtavaa, jätätte sen venäjän vähäksi aikaa rauhaan, ja laitatte omat ongelmanne ihan ensin kuntoon. Astuinko jonku varpaille.! ?
Ilmoita asiaton viesti
Rouva Söyring kirjoitti jäljempänä ketjussa näin: ”Isoisoäidilläni Idalla oli tapana päätään pyöritellen lausua: ’Hän puhuu sillä varmuudella jonka vain täydellinen tietämättömyys asiasta antaa’.” Nyt valkeni sekin kenelle se Iida silloin puhui: lapsenlapselleen.
Ilmoita asiaton viesti
lapsenlapsenlapsi, hyvä herra. Tokihan hän puhui minulle mutta ei minusta 😀
Siteerasin tuota isoisoäitini Idan lausumaa ällistellen sellaista varmuutta joka ei myönnä muille näkökulmille tilaa, ei suostu edes harkitsemaan niitä.
Assosiaatiokysymys: Satutko olemaan Skepsis ry:n jäsen?
Ilmoita asiaton viesti
En satu olemaan. Tottakai minä harkitsen muitakin näkökulmia silloin kun ne ovat harkitsemisen arvoisia. Sellaisia eivät ole esim. rokotekriitikoiden näkemykset, homeopatiahöpinät, hopeaveden kittaajien todistelut tai venäläistä propagandaa valkopesevien hyödyllisten idioottien lätinät.
Ilmoita asiaton viesti
Riikka.
Juuri näin. Meillä saa olla ydinaseita, mutta te, hävitätte ne ihan kaikki.
Meidän nappi on paljon isompi nappi kuin teidän.
Ne ovat tulossa, ovelina, ja älykkäinä, olkaahan valmiina. Tehtävä suoritettu.!
Millaiset ihmiset puolustaa tällaista touhua.
Se on hyvä asia, että iran, ja pohjoiskorea pitää kunnolisen asearsenaalinsa, sillä hillitään mukavasti liian innokasta sotaa himoavaa kansaa.
Sitä sopii ihmetellä, se on aina tuo sama kolmikko. Aina. Kaksi heistä on jopa EU, maita. Agressiivisia ja arvaamattomia.
Ilmoita asiaton viesti
Se olisi ollut katastrofi, jos usa, olisi päässyt krimille sotakalustoineen. Uho olisi alkanut välittömästi, samaan uhoon olisi pyydetty, tai sanoisinko komennettu Suomikin mukaan. Ja jos olisi kahakka syttynyt, pinen pienoinen Suomi olisi saanuu itsekkin osansa. Nyt ei kuitenkaan onneksemme näin ole asia, vaan venäjä pitää siitä nyt huolen, että nato pysyy karsinassaan. Kummaa, norjan olemassa oloa ei edes huomata, sekin on natomaa. Natomaa se on norjakin. Fiksu sellainen. Maapallolla on tällä hetkellä kolme vaaarallista tahoa, jotka ovat pommitusretkillä ollut joka ikisessä maassa jossa nyt täysi kaaos, kaksi näistä maista on EU, maita. Se on outoa. Ei Norjaa ole näkynyt.
Että,on se hyvä että atlantin takana pysyy ei, toivottu ”vieras”.
Ei yhtään enempää eripuraa, eikä kaaosta lähialueille. Nykyinen sekamelska riittää oikein hyvin.
Ilmoita asiaton viesti
”Se olisi ollut katastrofi, jos usa, olisi päässyt krimille sotakalustoineen.”
Tuo on kyllä putinistista narratiivia pahimmasta päästä. Länsimailla ei ollut mitää intressiä hankkia tukikohtia Krimin niemimaalta. Sen sijaan Venäjä näki, että Ukrainan sisäiset levottomuudet antoivat sille mahdollisuuden miehittää Krimin niemimaan ja yksipuolisesti liittää se itseensä.
”Nyt ei kuitenkaan onneksemme näin ole asia, vaan venäjä pitää siitä nyt huolen, että nato pysyy karsinassaan.”
Eli siis hyväksyt sen, että jokin maa saa sotilaallista voimaa käyttäen liittää toiseen maahan kuuluvan maakunnan itseensä? Sen jälkeen ei kannattaisi esittämään mitään moraalisaarnoja.
”Maapallolla on tällä hetkellä kolme vaaarallista tahoa, jotka ovat pommitusretkillä ollut joka ikisessä maassa jossa nyt täysi kaaos, kaksi näistä maista on EU, maita.”
Kuinka ollakkaan, että autuaasti unohdat sen, että Syyrian sisällissodan aikana on tehty yli 70 raportoitua hyökkäystä kemiallisilla aseilla:
https://en.wikipedia.org/wiki/Use_of_chemical_weap…
Silloin, kun Syyrian sisällissodassa on käytetty helikoptereita pudottamaan kemiallisia aseita sisältäviä pommeja, niin silloin on ollut täysin varmaa, että kyseisen iskun takana on ollut Syyrian hallitus, sillä se omaa ilmaherruuden suhteessa kapinallisiin omilla alueillaan. Tässä on linkki Reutersin faktalaatikkoon koskien kemiallisia aseita:
https://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-…
”Eyewitnesses reported multiple government helicopters over Douma on April 7th, and said barrel bombs were dropped from those helicopters, the officials said. They said the only forces with military aircraft such as helicopters in Syria belong to Assad’s government.”
Tekopyhyytesi kruuna se, että yhtäältä häikäilemättä syyllistät länsimaita sekaantumisesta Syyrian sisällissotaan ja toisaalta päästät Assadin hallinnon kemiallisten aseiden käytöstä kuin koira veräjästä. Suurimpia roistoja Syyrian sisällissodassa ovat Syyrian hallinto ja sitä tukeva Putinin Venäjä.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt tuli oikeen aivopieru. Vai Syyrian hallinto ja Venäjä tässä ovat suurimmat roistot. Otahan ne west-trolling aurinkolasit pois ja katso kuka siellä taistelee nimikkeiden Isis, Al-Nustra.. nimikkeiden ja proxy-armeijoiden takana. Kyllä se yhdistelmä Usrael on vastaus sisällissotaan. Sama taho on sodan takana Irakin, Algerian, Afganistanin…..
Ilmoita asiaton viesti
Syyrian hallinto ja Venäjä ovat siellä suurimpia roistoja. Sen lisäksi termiä west-trolling käyttävät vain putinistit. Tuon perusteella voidaan sanoa, että olet itänaapurin hyödyllinen idiootti. Kai sinulle maksetaan trollaamisestasi, etkä tee sitä pro bono-periaatteella.
Ilmoita asiaton viesti
Eli olet west-trolli
Ilmoita asiaton viesti
Tuo on taas putinistitermi. Nyt sinä projisoit itsesi muihin ihmisiin. Tulet tahallasi trollaamaan, ja sitten kun paljastut, niin peilaat itsesi muihin. Kai sinulle edes maksetaan tuosta hyvin?
Ilmoita asiaton viesti
Ei kyllä se trollaaminen tapahtuu sieltäpäin. Maksetaanko sulle tästä ?
Ilmoita asiaton viesti
Sinä kyllä aloitit trollaamisen viestillä numero 89. Ensimmäinen lauseesi oli ”Nyt tuli oikeen aivopieru”. Sen jälkeen esitit vain omaa mutuasi väitteidesi tueksi. Tuon perusteella voidaan sanoa, että sinulla ei ole varaa saarnata kenellekään mistään, kun itse trollaat, minkä ehdit.
Ilmoita asiaton viesti
Levität väärää tietoa eli disinformaatiota.
Ilmoita asiaton viesti
Tuo ei ole mitään muuta kuin todistamaton väite. Itse mussutit aivopieruista viestissä 89, etkä mitenkään todistanut sitä. Jo se oli trollaamista. Turha sinun on mitenkään heittäytyä marttyyriksi.
Ilmoita asiaton viesti
En ole marttyyri. Jos olisit totuuden puolella, tietäisit että Usrael on toiminut Syyriassa monta vuotta. Venäjä tuli Syyriaan 2015-16 Syyrian hallinnon pyynnöstä. Joten aivopieruhan se sulta oli.
Ilmoita asiaton viesti
Sinä et totuudesta tiedä mitään, vaan sinä haastat riitaa. Mikä on Usrael? En tiedä sen nimistä valtiota. Suosittelisin, että lopettaisit eri valtioiden nimien yhdistämisen, sillä se antaa sinusta lapsellisen kuvan. Puhut itse aivopierusta, mutta sen tueksi esität vain omaa mutuasi, joten uskottavuutesi on nolla.
Ilmoita asiaton viesti
Luonamme jokunen vuosi sitten kyläilleet Ukrainan hemmot sanoivat mielipiteenään että Venäjä tuskin olisi lisännyt sovitun määrän maksimiin asti Krimillä olleita joukkojaan ellei Yhdysvallat olisi ollut tulossa sotalaivallaan Krimille. Ja koska Yhdysvaltoja ei haluttu sinne niin oli pakko toimia.
Ilmoita asiaton viesti
Valitettavasti Venäjä on paljolti samanlainen kuin Natsi-Saksa. Mutta yhdessä asiassa ainakin Saksa oli parempi, se ei jäänyt asuttamaan valloitettuja maita kuten Venäjä.
Putin pitää hallussaan Stalinin rosvoamaa Karjalaa vaikka ei tee sillä mitään. Venäjän pitäisi palauttaa Karjala ja muutenkin ryhtyä rakentamaan ystävällisiä suhteita naapureihinsa eikä pyrkiä nirhaamaan niistä osia.
Saksa tunnusti sotien jälkeen rikoksensa, nyt se voi elää kuten muutkin. Mutta Venäjä ei tunnusta rikoksiaan vaan syyttää kaikesta muita.
Ilmoita asiaton viesti
Jeltsin tarjosi Karjalaa takaisin Koivistolle about 1991 mutta Koivisto katsoi että Suomella ei ole siihen varaa.
Ilmoita asiaton viesti
Niimpä.
Karjala oltais saatu diplomatialla takaisin, olet aivan oikeassa,mutta eihän se sopinut.
Nyt kitistään karjalan perään. Se on vieläkin mahdollista saada takaisin, pitää vaan tämä väärään ryhtiin jumittunut vartalo oikaista venäjälle päin, niin eiköhän se sivistyneellä puhelemisella, ja terveellä naapurisuhteella sieltä kiinnity takaisin Suomeen, jos haluja vaan olisi.
Mutta, mitäpä tähän mahtaa sanoa tämä sotakolmikko, se ei taida olla hyvä ajatus. Ei, älkää, sehän on venäjä..!Sehän on meidän vihollinen, ei, älkää.!
Nöyrin mielin kohti uusia pettymyksiä, ja kun muistetaan jatkaa samaa nykylinjaa venäjää kohtaan, niin tuskin kannattaa karjalaa odottaa takaisin, ihan heti.
Ilmoita asiaton viesti
puoluekuri?
Ilmoita asiaton viesti
Suurin kysymys minun mielestäni on, mistä me vapaudumme ja mihin. Onhan EU myös institutionalisoinut totuuden ja vältellyt kansalaisiaan, heidän mielipiteitään, järjestetty uusia äänestyksiä, jolloin vaihtoehto totuuksien esittäminen on ollut vain teknologia kysymys. En laittaisi näitä yksistään Venäjän syyksi, vaan EU on itse välinpitämättömyydellään luonut turvattomuuden, eriarvoistumisen kansalaistensa keskuuteen. Venäjä ei ole luonut näitä ongelmia.
Muissa kohdissa olen melko samaa mieltä, mitä tulee Venäjään.
Ilmoita asiaton viesti
niin että toimittajan kloppi on sitä mieltä, ettei syytöksiä tarvitse perustella? meneekö toimittaja vapaaehtoisesti hoitoon, ja tunnustaa tekonsa, jos häntä syytetään esim. pedofiiliksi, kysyn vaan????
Ilmoita asiaton viesti
Käsittääkseni länsi on lähenemässä Venäjää juuri hylkäämällä demokraattisen päätöksenteon. Aihelmia lietsotaan, mediakiihko nostetaan ja sitten tehdään vikkeliä päätöksiä löysin perustein. Demokratia on aina melko hidasta ja toimii parhaiten orgaanisen kasvun kanssa. Aseteollisuuden suhde yhteiskuntaan on syövän kaltainen ja jatkuva sotatila on pakollinen.
Jopa jalkapallo, joka on pyöreä, loukkaa herkkiä länsimaisia arvoja, koska jalkapallossa ei ole reunoja, niin että länsi ja itä, vasen ja oikea voitaisiin määritellä sen pinnalla. Kylmän sodankin aikana urheilu toimi, ja pientä kulttuurivaihtoa ilmeni. Nyt keskiluokalle tarjotaan eksistentiaalista uhkaa, koska heidän muita tarpeitaan ei voida eikä haluta tyydyttää.
Ilmoita asiaton viesti
Otit muuten esiin nyt uuden huolenaiheen. Jalkapallossa on mustia ja valkoisia kuvioita puhumattakaan vastakkain olevista joukkueista Sellainen ylläpitää vastakkainasettelua. Kyllä se selvästi pitäisi kieltää! Ja kun ajattelenkin kaikkia muita dualismiin&dikotomiaan perustuvia pelejä joita harhaanjohtavasti kutsutaan joukkuepeleiksi niin ihan tässä kauhistuu!
No, leikki leikkinä.
Turha on minustakin parkua Venäjän (tai Kiinan) toimintaa ja samaan aikaan perustella kaikkea vääryyttä sillä että ”EU:n keskushallinto Brysselin komissio käski, ei voi mitään”.
Turha on kauhistella Venäjän ja Kiinan meininkiä samalla kun suunnataan EU-liittovaltioon, pyöröovi pyörii, EIB investoi verokeidasyrityksiin jne.
Ilmoita asiaton viesti
Lev Tolstoi ei uskonut Venäjän ikuisuuteen.
Ilmoita asiaton viesti
Omintakeinen ja osuva kirjoitus – joistakin soraäänisistä kommenteista huolimatta. Venäjä-faneja (joita ihme kyllä on meilläkin), tietenkin loukkaa ja hirvittää Venäjän vertaaminen viiksekkään 30-luvun diktaattorin valtakuntaan, mutta yhtäläisyydet ovat puistattavat.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos!
Ilmoita asiaton viesti
Ole hyvä! 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Se että myöntää Venäjälläkin olevan tasa-arvoiset oikeudet ilmaista mielipiteitään ja näkökulmiaan ei ole Venäjän vaan tasa-arvon kannattamista.
Ilmoita asiaton viesti
Uskon, että Venäjä kyllä ottaa ”oikeutensa” tarvitsematta apua keneltäkään. Kuten blogisti tiivistää, ”oikeuksia” on otettu:
”Tähän saakka Venäjä on minimaalisella panoksella saavuttanut maksimaalisia tuloksia. Krimin ja Itä-Ukrainan ohella Venäjä on saanut sotilaallista jalansijaa Syyriasta. Informaatiovaikuttamisella Venäjä on pystynyt heikentämään EU:n yhtenäisyyttä. Aloite ja etu ovat jatkuvasti Venäjällä, sillä demokraattisiin päätöksentekomekanismeihin sidottuna länsi tulee jatkuvasti askeleen – kaksi perässä pohtien pitäisikö liennyttää vain lisätä pakotteita.”
Jo neuvostoaikoina oli länsimaissa niitä, joita venäläiset kutsuivat hyödyllisiksi idiooteiksi.
Ilmoita asiaton viesti
Ihanko aidosti uskot että EU olisi yksimielinen ilman Venäjän vaikutusta?!
Ihanko aidosti uskot että länsimaat ovat sidottuja demokraattisiin päätöksentekoprosesseihin?! Vastahan brittiparlmamentti läksytti PM Mayta siitä että asianmukaisten demokraattisten prosessien noudattaminen unohtui Syyrian (viimeisimpien) ohjusiskujen yhteydessä.
(Olisipa ollut lystiä jos May olisi sanonut että ”Voitaisko räiskäyttää humanitaariset latingit Syyrian siviilien päälle niin mieheni nettoaa aseosake-enemmistönsä kanssa sitten kunnon potin?”)
Ihanko aidosti uskot lännen demokraattisiin prosesseihin, EU:ssa jossa ei komissiota vaaleilla valita?!
Ilmoita asiaton viesti
Vertaisin Venäjän kehitystä mieluummin Neuvostoliiton alkuvuosiin, kuin natsi-Saksaan. Otteet ovat kovin saman kaltaisia, pois luettuna joukkoterrori. Poliittisia vastustajia murhataan samalla tavalla kuin Neuvostoliitossa. Ikäänkuin nykyinen valtajärjestelmä olisi vastaavalla periaatteella juurrutettava Venäjälle, kuten bolsevismin juurruttaminen haluttiin varmistaa.
Lähiulkomailla Venäjän toiminta muistuttaa Leninin aikaista vallankumousaatetta. Muissa maissa käytössä on ainakin aktiivinen vakoojatoiminta, salamurhat ja länsimaiden heikentäminen monin eri tavoin, kuten propagandan levittämisen avulla, yhtenäisyyttä heikentämällä, sabotoimalla demokratian toteutumista, yms.
Ilmoita asiaton viesti
Missä savua siellä Venäjä.
Kyllä köyhän Venäjä savuttamiset ovat vaatimattomia rikkaaseen USAn toimiin.
Neuvostoliittokin joutui köyhyyden takia luopumaan Afganistanin miehityksestä kun taas rikas USA pystyy jatkamaan vuosikymmenestä toiseen.
Ilmoita asiaton viesti
Onneksi Georgian ja Ukrainan alueiden miehitykseen on Venäjälläkin varaa. Venäjä vois toki käyttää rahansa fiksumminkin. Neuvostoliitoltakin loppuivat rahat kilpavarustelussa. Mutta historiasta oppiminen ei taida olla Venäjän vahvoja puolia. Tässä asiassa ne vois ottaa oppia Saksalta.
Ilmoita asiaton viesti
Putin ei kuulemma ymmärrä raha-asioista mitään. Potkaisi mm. Kudrinin sivuraiteelle, miehen joka jotakin ymmärsikin. Nyt presidentti on rakentanut itsensä ympärille liehittelijöiden ja samaa mieltä olevien kaartin. On syytä epäillä, että Putin on oikeasti huonosti informoitu juuri siitä syystä, kirjoitti mm. Arja Paananen IS:ssa. NL:ssa kävi aikanaan samoin: kaikki raportit olivat vääriä, mitä Stalinille esiteltiin. Kukaan ei uskaltanut kertoa hänelle ns huonoja uutisia. Helsinkikin oli muka pommitettu maan tasalle. Kun Helsinki-vale sodan jälkeen selvisi Stalinille; hänen alensi koko NL:n ilmavoimat hierarkiassa (arvoasteikossa) monta pykälää alemmalle tasolle.
Ilmoita asiaton viesti
Ukrainan miehitys ei paljoa maksa kun Krimin vastarintaliikkestä ei ole täällä paljoa kirjoiteltu.
Venäjä ei olisi koskaan pystynyt tuhoamaan Irakia tai Libyaa.
Venäjää yliarvostetaan Suomessa.
Elämme rauhallisinta aikaa viimeiseen 80 vuoteen.
Ilmoita asiaton viesti
Niinpä, ja Afganistankin on edelleen itsenäinen vaikka sitä on sekä Neuvostoliitto että Yhdysvallat parhaansa mukaan moukaroineet kivikaudelle. Saihan ne siellä jotain aikaan: Talebanin synnyn. Ja isisin synnyn Syyriassa. Ei niitä kovin kauniina kukkina voi pitää mitä nämä ankarat puutarhurit vieraille maille kylvivät.
Ilmoita asiaton viesti
Venäjä on ja pysyy köyhänä mutta rikas USA saattaa olla todella vaarallinen sitä tottelemattomia valtioita kohtaan.
Tottelemattomilla Venäjällä ja Pohjois-Korealla on ydinase suojanaan joka saattaa on hyvä myös Suomelle tässä rajalla.
Puuttuisi vaan että USA saisi Venäjän luonnonrikkaudet niin olisi Kiina seuraava.
Ilmoita asiaton viesti
En nyt ihan tavoita ajatustasi: ”Venäjällä ja Pohjois-Korealla on ydinase suojanaan joka saattaa on hyvä myös Suomelle tässä rajalla.” Tarkoitatko että Suomellakin pitäisi olla ydinase?
En kykene näkemään mitään hyvää Pohjois-Korean ydinaseessa. Kylmän sodan aikaan oli sentään kaksi selkeää liittoumaa, Yhdysvaltain ja Neuvostoliiton johtamat, joiden välillä vallitsi kauhun tasapaino: aseet estivät niitä käymästä sotaa. Mutta kun kaiken maailma mullahit ja pyöreäpäiset pojat pääsevät ydinaseisiin käsiksi, on syytä olla huolissaan.
Ilmoita asiaton viesti
Tarkoitan että ydinase estää Venäjää ja USAta sotimasta keskenään jossa Suomi voisi joutua rajanaapurina kärsimään.
Muistan hyvin Neuvostoliiton aikana sitä spekuloitiin paljon miten USAn ohjusten lentoradat ylittäisivät Suomen kohdaten vastaohjuksen.
Pohjois-Korean ja USAn välillä ei ole vuosikymmenien jälkeenkään solmittu rauhaa ja siten ylläpidetty Kim dynastiaa joka valehtelematta kertoo kansalle USA uhasta koska on olemassa sotatila.
USAn kommunismin pelossa on pitkät jäljet vielä kommunismin loppumisen jälkeen.
Olisiko amerikkalaisten itsetunnossa vikaa niinkuin venäläislläkin.
Aasialaiset ovat toimeliaita joka alalla tarpeiden mukaan sodassa hävinneen Japanin aikanaan aloittaessa.
Aloite muslimimaiden tuhoamiseen oli USAn Europan hyväksyessä jopa auttaen.
Irak tuhottiin perusteetta siis huvikseen, Trump tuskin on näin hullu.
Ilmoita asiaton viesti
Joo, se kommunismin pelko oli kyllä jenkeissä aikoinaan aika hurjaa. Muistaakseni John Lennon sanoi että hakiessaan oleskelulupaa Yhdysvalloissa hän joutui täyttämään pitkän kyselykaavakkeen jossa kysyttiin paitsi omasta myös sukulaisten ja ystävien mahdollisesta kuulumisesta kommunistiseen puolueeseen nyt tai menneisyydessä. Hyvä ettei kysytty oliko enosi koira kommunisti.
Ilmoita asiaton viesti
”…kommunismin pelko oli kyllä jenkeissä aikoinaan aika hurjaa.”
Oli se vakava uhka.
Ilmoita asiaton viesti
Joo mutta kommunistiksi leimaaminen meni yli, Chaplinkin joutui lähtemään Englantiin kommunismihysteriaa pakoon.
Ilmoita asiaton viesti
USAn koommunistijahti oli pientä eikä maailmanpolitiikkaa ollenkaan. Mutta kun katsoo, mitä kommunismi on saanut aikaan ympäri maailmaa, niin näkee kuinka vakava uhka se oli.
Ilmoita asiaton viesti
Ei se sen kohteeksi joutuneille niin pientä ollut.
Ilmoita asiaton viesti
Oli pientä jos et laske vietnamilaisia ihmisiksi.
Kim dynastian olemassaolo on ylläpidetty sotatilalla.
Ilmoita asiaton viesti
No joo, puhe oli Yhdysvaltain sisäpolitiikasta. Kaikkihan on pientä jos holokaustiin vertaa.
Ilmoita asiaton viesti
Onko USA rikas? Millä mitaten? Valtionvelallako?
Jos USAa mitataan kansalaistensa hyvinvoinnilla, varallisuuden jakautumisella tmv. niin sitten USA on lähinnä kehitysmaa.
Ilmoita asiaton viesti
BKT on yleisimmin käytetty mittari. Kyllä Yhdysvalloissa rahaa on. Se ei toki ole kovin tasaisesti jakautunut. Amerikkalaisethan ei oikein ymmärräkään miksi kukaan haluaisi Suomesta tai muista Pohjoismaista sinne muuttaa. En minäkään ymmärrä. Sen sijaan on hyvin ymmärrettävää, että venäläiset haluavat muuttaa Suomeen. Eihän niitäkään täysin pimennossa voi pitää vaikka sitä raivokkaasti yritetäänkin.
Ilmoita asiaton viesti
Mistä tuo tieto on peräisin, siis että venäläiset haluaisivat muuttaa Suomeen? Ei sille tänne muuttamiselle tiemmä suuria esteitä ole.
Kyllä sinunkin täytyy tietää että BKT on mittarina vajavainen, ja sen käyttämisestä olisi järkevintä luopua.
Ilmoita asiaton viesti
Suurimmat maahanmuuttajaryhmät Suomeen ovat venäläiset ja virolaiset. Näin on ollut noin vuodesta 1990 ja on yhä.
Ilmoita asiaton viesti
Tarkoitatko että se että venäläiset ja virolaiset (miksikäs ne pakenee sieltä talousihmeestä…) ovat suurin tulijaryhmä, todistaa sen että heidän maahanmuutolleen on este?
Ilmoita asiaton viesti
En tarkoittanut, eikä Virosta pakolaisia tulekaan. Aiemmin ei tullut Venäjältäkään. Parempien palkkojen perässä ne vaan. Ihan niin kuin suomalaiset aikanaan Ruotsiin.
Ilmoita asiaton viesti
FED on valtion laitos joka tekee valtiolle rahaa tarvittaessa ilman rahantekomahdollisuutta ei veronalennukset olisi mahdollisia.
EUkin on tehnyt rahaa elvytykseen.
Köyhällä Venäjällä rahanteko ei onnistu.
Ilmoita asiaton viesti
Käypä perehtymässä siihen miten raha nykymaailmassa syntyy. Vaikka Englannin keskuspankin sivuilla.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä kirjoitus.
Kannattaa lukea USA:n Moskovan suurlähettiläs George Kennanin pitkä sähke vuodelta 1946.
Se on 100% validi yhä.
Venäjä on muuten Etelä-Koreaa pienempi kansantalous eli sijalla 15. Ei paha.. siitä on hyvä ponnistaa ylöspäin jos löytyy öljyä ja propseja katteellisempia vientituotteita.
Ilmoita asiaton viesti
Eilen tuli TV:sta ohjelma venäläisten suhtautumisesta Staliniin. Oli osin hyytävää kuunneltavaa ja katseltavaa!
Gruusialaista vuoristorosvoa ja kansansa, ja monien muiden kansallisuuksien, tapattajaa ihannoitiin vanhempien nykyvenäläisten taholta suorastaan paatoksellisesti. Stalinin vainot selittivät haastatellut olemattomiksi, ja syyttömiä ei kuulema tuomittu!? Venäjän suuruutta kaivattiin. Ja baltitkin olivat olleet tyytyväisiä kuuluessaan Neuvostoliiton onnelliseen perheyhteyteen!??
Sääliksi käy sitä kaveria, joka nuorten leirillä erehtyi arvostelemaan Stalinia.
Neuvostoliitto voitti natsi-Saksan ilmiselvästi yksin. Eikö muita liittoutuneita sotinutkaan? Eivätkö britit ja jenkit avustaneet järjettömillä määrillä aseita ja elintarvikkeita Neuvostoliittoa? Kuljetusvälineapu esimerkiksi oli niin merkityksellistä, että ilman sitä puna-armeija olisi jämähtänyt lähes paikoilleen. Brittien ja amerikkalaisten lentopommitukset olivat aivan toista luokkaa kuin venäläisten. Näitä asioita ei Venäjällä muisteta eikä muistella.
Hehtaarikaupalla näytettiin Stalinin vainoissa murhattujen yhtä hautametsikköä. Vastaavia on ympäri Venäjää.
Tosin olihan hastateltavien joukosssa Staliniin ja neuvostoaikaan hyvinkin kriittisesti suhtautuviakin. Mutta, ”tsekan” pelko elää näemmä vieläkin venäläisissä. Sisarukset, joiden äiti oli vangittu ilmiannon perusteella täysin syyttömästi, kyselivät haastattelijalta ettei vaan heitä käsitetä väärin ja etteivät joudu muisteluksestaan jotenkin rangaistaviksi… Tähän on taas tultu. Voi venäläisiä voi!
Ilmoita asiaton viesti
Ja sitten kun eu, romahtaa näihin erimielisyyksiinsä, sekä valtaviin ongelmiinsa, tällä alkaa höpinä se oli venäjän syy. Se oli venäjän syy. Aina kun eu, on ongelmissa, ja tule lisää ongelmia, nähdään vain venäjä. Se on tuo venäjä. Eu,ssa ei ole mitään vikaa, mutta kun se on tuo venäjä. Eu,lla ei ole velkaa, siis eu, suomella, eikä työttömiä ja köyhiä, vaan vika on venäjässä. Suomen 120 miljardin euron velka ei ole suomen, se on venäjän. Venäjä venäjä venäjä.
Ilmoita asiaton viesti
.
Ilmoita asiaton viesti
Kognitiivisesta dissonanssista kärsivä kirjoittaja ei voi muuta sanoa. Aivot narikkaan ja suolletaan sokeasti lännen narraatiivia….surkeaa on.
Ilmoita asiaton viesti
https://www.youtube.com/watch?v=uKWnszZvBIE
Ilmoita asiaton viesti
”Informaatiovaikuttamisella Venäjä on pystynyt heikentämään EU:n yhtenäisyyttä.”
Eniten EU:n yhtenäisyyttä on heikentänyt EU:n johdon toiminta. EU:n johdossa ei piitata EU-maiden kanslaisten mielipiteistä! On jo pitkään ollut selvää, että EU etenee liian nopeasti liittovaltion suuntaan mutta mitä tekevät EU:n johdossa olevat? Kiihdyttävät vauhtia. Varsinkin Guy Verhofstadt on vaatinut kehityksen nopeuttamista. Muutama kuukausi sitten Saksan SDP:n silloinen puheenjohtaja Martin Schultz jopa ehdotti niiden maiden erottamista EU:sta jotka eivät nopeutettua liittovaltioistumista vuoteen 2025 mennessä!
Ilmoita asiaton viesti
Sehän se hupaisaa onkin, ettei nämä tietyt ’ajattelijat’ näe metsää puilta. Eu on liukumassa kovaa vauhtia totalitarismiin ja puhutaan kovaan ääneen Ranskan ja Saksan suulla liittovaltiosta. Mitä tulee mieleen…no 4. Valtakunta tietenkin…muttaa hyshys..näistä ei ole korrektia puhua, ihmiset alkaisivat vielä miettimään Eu:n mielettömyyttä ja vaatimaan demokratiaa, eihän semmonen käy.
Ilmoita asiaton viesti
Mikäli olen mistään mitään ymmärtänyt, EU nimenomaan vastustaa totalitarismia. Siksi se ei katso hyvällä esim. Puolan ja Unkarin viimeaikaisia edesottamuksia.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä se on Eu joka suitsee ja vähentää demokratian kivijalkoja, kuten sananvapautta. Valtaa luisuu kokoajan Eu:lle ja sen komissiolle, mikä ei todellakaan ole demokraattisesti valittu.
Kun viittaat Puolaan ja Unkariin, näissä maissa kansa on laillisesti valinnut johtonsa, mutta sehän Eu:lle ei käy, koska suhtautuvat luonnollisen kriittisesti EU-totalitarismiin.
Hyvä esimerkki tästä 4. Valtakunnasta on Katalonian tilanne. Siellä kansa on puhunut, taaskin näemmä väärin. Kyllä näitä tilanteita on pitkin Eu:ta.
Ilmoita asiaton viesti
Puolassa ja Unkarissa juuri yritetään rajoittaa sananvapautta. Ei ne ihan yhtä hyvin siinä onnistu kuin Venäjä ja Turkki, mutta huonoilla teillä ovat.
Ilmoita asiaton viesti
Jos seuraatte tätä lähetystä esim kohdasta 23- 24 min eteenpäin https://youtu.be/8Srz-yP-2mw millaisia johtopäätöksiä teette Suomen tilanteesta että mihin suuntaan tämä maa on menossa. Vainotaanko suomessa suomalaisia?
Ilmoita asiaton viesti
RKR – oiva kolumni! Voisin tältä istumalta mainita nimeltä n. 10 täällä aktiivisesti Venäjää kaikessa puolutelevaa, jotka varmaan repivät pelihousunsa kirjoituksen johdosta! 🙂
On hienoa, että tässä maassa julkaistaan vielä rehellisiäkin kirjoituksia, joten samalla menee kiitokset myös US:n toimitukselle.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos mukavista sanoista, Kari!
Ilmoita asiaton viesti
Voisin tältä istumalta mainita nimeltä 10 täällä aktiivisesti usa-johtoista länttä kaikessa puolustelevaa, jotka varmaan repivät peliverkkarinsa lännen narratiivin tullessa paljastetuksi valheeksi. Tässä yksi valhe.
https://www.infowars.com/germanys-largest-public-t…
Ilmoita asiaton viesti
Se, että sotapropagandan takia tulee julki usein ristiriitaista tietoa puolin ja toisin, ei sulje silti sitä pois, missä naapurimaassa valehtelu on tapa eikä poikkeus. Toisekseen se onnistuu siellä parhaiten, koska koko valtakunnan päämediat ovat tiukasti keskushallinnon kontrollissa. Lisäksi maassa on ”pataljoonan” kokoinen palkattu trolliarmeija, joka häärää maailmanlaajuisti. Siitä on venäläisten itsensä kirjoittamia todistuksia nähty myös lännessä. Lähinnä niiden kynistä, jotka ovat siellä aiemmin töitä tehneet.
Rauno Kujala suhtaudu Syyrian myös siten, että siellä voi tapahtua mitä tahansa; siellä tietääkseni on käytetty useammin kuin kerran kaasuasetta, mutta sekasortoisissa oloissa – syyllisten ja todisteiden osoittaminen on aina hankalaa. Ei auta vaikka kuinka huutaa kurkku suorana todisteita, kuten on Venäjän tapa hämätä omia temppujaan. Toisekseen – heille ei koskaan mitkään todisteet riitä. He kiistävät aina kaiken.
Tyypillinen esimerkki on Mihail Deljagin! Hän on ruvennut mustamaalaamaan Fortumia Venäjällä oikein olan takaa. Epäonnekseen hän on onkinut ”todisteita” Venäjän mediasta ja jäi kiinni heti valheista! ”Arvostettu” tutkijakin on niin pöllö, että uskoo kaiken mitä siinä maassa kirjoitetaan. Siellä ei ole mikään totta, mikä siellä kerrotaan ja oikaisuja ei julkaista eikä niitä kukaan lukisikaan. Puolet venäläisitä uskoo mm., että venäläisvanhempien lapset suljetaan Suomessa keskitysleireille! Tämä ei ole mikään vitsi, vaan totisinta totta naapurissa, millaisia valheita siellä levitetään.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005652209.html
Ilmoita asiaton viesti
Niin..miten tuo lista Venäjän toimista tai toimimattomuudesta eroaa lännen suorittamasta west-trollauksesta, sensuurista ja manipulaatiosta. Vastaan itse, ei mitenkään. Onneksi kokoajan ihmisiä herää huomaamaan myös lännen propagandan.
Ilmoita asiaton viesti
Sitä minä juuri yritin Sinulle väittää, että siinä on iso ero joukkoviestinnällä Euroopassa ja Venäjällä. Jollei ei halua nähdä niissä mitään eroa, on joko sokea tai aivopesty. Muita vaihtoehtoja ei juurikaan ole. Venäjä käy koko ajan informaatiosotaa länttä vastaan ja voi toimia täällä melko vapaasti. Toisinpäin se ei juurikaan onnistu, koska on kysymyksessä totalitaristinen valtio. Siellä kansalla ei ole mahdollisuuksia valita juuri mitään. Miksi muuten haluat niin kiihkeästi puolustaa Venäjän trollausta? Outoa! Oletko osa joukkuetta?
Ilmoita asiaton viesti
Joukkoviestintä ei ole mikään uusi asia, Neuvostoliiton aikaan oli radiolähetykset lännestä normaalia.
Varmaan Neuvostoliitossakin silloiset trollaukset olivat tuomittavia.
Trollausta on vaikea estää, pitää vain jättää arvoonsa.
Ilmoita asiaton viesti
No se eroaa ihan sillä tavalla että meillä on enimmäkseen pyrkimys objektiiviseen joukkoviestintään. On laadukkaita medioita jotka enimmäkseen ovat luotettavia. Virheitä toki sattuu kaikille mutta varsinaisesta valehtelusta ei esim. Yleä, Helsingin Sanomia, Lännen Mediaa, BBC:tä ym. voi syyttää. Sitten on nämä sensaatiohakuiset iltapäivälehdet – sellaisia on joka maassa, mutta niihin osataan suhtautua kriittisesti. Sitten on sellaisia propagandatorvia kuin MV-lehti ja Magneettimedia joista jo päältä näkee että noihin ei voi luottaa (tästäkin syystä oli todella outoa että joku Halla-aho menee jakamaan MV:n valeuutisen Turun puukotuksesta Facebook-sivullaan muka vahingossa). Jos ”west-trollausta” on olemassa, sitä edustaa Fox news. Se on samanlainen propagandatorvi kuin RT. Rahaa on ja siksi sisältö näyttääkin oikeilta uutisilta eikä mielipidetuuttaukselta. Valitettavasti Venäjällä ei ole vapaata kriittistä joukkoviestintää, ja sensuuri on Kremlistä johdettua.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä ja tiivis kuvaus Venäjän surullisesta kehityksestä. Joudumme ilmeisesti odottamaan vielä pitkään, ennen kuin heillä on valtionjohto, jolle on oikeasti tärkeää tavallisen venäläisen hyvinvointi. On tavattoman vaikeaa ymmärtää, miten viime vuosien aikana toteutettu politiikka olisi sitä asiaa palvellut.
Ilmoita asiaton viesti
Mikä siinä on, että suomalaiset uskoo west-trollauksen tuosta vaan. Samaa trollausta se länsi tekee, kuin itäkin. Jälleen yksi west-trollauksen tulos, kaasu-isku Syyriassa hallinnon toimesta….ööö juu ei. Alla linkki Saksan valtiollisen tv-kanavan uutiseen, jossa myönnetään ettei kaasu-iskua ollut. Herätkää nyt herranjumala tokkurastanne jo todellisuuteen.
https://www.infowars.com/germanys-largest-public-t…
Ilmoita asiaton viesti
Suosittelisin sinulle lähdekritiikkiä ennen kuin alan saarnaamaan muille mitään. Infowarsin luotettavuus lähteenä on hyvin kyseenalainen:
https://mediabiasfactcheck.com/infowars-alex-jones/
Ilmoita asiaton viesti
Mikäs tässä on ongelmana kun suora video Saksan tv-kanavalta sivustoilta.
Katsoitko edes sivustoa ennenkuin kommentoit ?
Ilmoita asiaton viesti
Ensinnäkin valehtelet, kun sanot ”Mikäs tässä on ongelmana kun suora video Saksan tv-kanavalta sivustoilta”. Sinä käytät lähteenäsi Infowarsia, jossa videoklippisi on, ja joka on tunnettu salaliittosivusto. Tuollaiset sivustot voivat hyvin helposti tohtoroida näyttämiään videoklippejä.
Perehdy Infowarsiin ennen kuin kommentoit mitään. Infowarsin vetäjä Alex Jones on tunnettu salaliittoteoreetikko. On todella naurettavan tekopyhää luottaa häneen sokeasti ja samalla väittää, että muut eivät tietäisi todellisuutta.
Suosittelin sinulle, että perehdyt Infowarsiin ennen kuin vänkytät mitään muuta:
https://en.wikipedia.org/wiki/InfoWars
”InfoWars (stylized as INFOWARS) is an American conspiracy theorist and fake news website and media platform owned by Alex Jones’s Free Speech Systems LLC.[3][4][5][6][7] It was founded in 1999.”
Kun kerran esität niin fiksua, niin on aika outoa, että et tunne käyttämääsi lähdettä.
Ilmoita asiaton viesti
Oot sä kyllä nuija. Kun ei omaan mieleiseen narratiiviin sovi video, haukutaan disinformaatioksi. Sano mikä siinä videossa on valetta tai vaikene.
Ilmoita asiaton viesti
Sinun kannattaa katsoa peiliin ennen kuin haukut ketään, kun et edes tiedä, mitä lähdekritiikki on. Kun sinulta keinot loppuvat niin sitten mennään henkilökohtaisuuksiin. Sinulla ei ole MITÄÄN varaa alkaa arvostelemaan muita yhtään mistään siksi, että käytät salaliittosivustoja lähteinäsi.
Kyseessä ei ole mitään muuta kuin korkeintaan yksittäisen reportterin mielipide, ei mikään korkein totuus, vaikka niin tunnut olettavan. Tuo viimeinen lauseesi uhkavaatimuksineen osoittaa naurettavuutesi, sillä se paljastaa, että et siedä kritiikkiä, vaan muiden täytyy joko olla kanssasi samaa mieltä tai olla hiljaa.
Ilmoita asiaton viesti
Vastaa kysymykseen; mikä siinä videossa on valetta ?
Ilmoita asiaton viesti
Minun ei tarvitse vastata kysymykseesi, sillä itse et ole tunnustanut, että Infowars on huono lähde, vaikka olen sen todistanut jo aikaisemmin. Oletko niin epätoivoinen, että kaivat tietosi salaliittosivustoilta ja väität muita tietämättömiksi?
Ilmoita asiaton viesti
Kun tieto loppuu satuilu alkaa.
En pidä Infowarsia parhaana lähteenä, tiedoksi. Katson ja etsin hyvin erilaisista lähteistä. Ko. Video on autenttinen. Se että se löytyy infowarsista ei tee siitä hyvää/pahaa….siis mikä videossa on valetta ?
Ilmoita asiaton viesti
Eli siis myönnät satuilun? Jos kerran et pidä Infowarsia parhaana lähteenä, niin miksi sitten käytät sitä? Miksi et käytä mielestäsi parasta lähdettä? On ristiriitaista sanoa, että Infowars ei ole paras lähde ja silti sanoa, että kyseisen videon oleminen Infowarsissa ei tee siitä hyvää/pahaa.
Infowars on salaliittosivusto ja sellaisen käyttäminen omien väitteiden tukemiseen ei ole kovinkaan viisasta, koska siihen sivustoon ei voi luottaa.
Ilmoita asiaton viesti
Vastaa kysymykseen
Ilmoita asiaton viesti
Älä mussuta. Kuinka moneen kysymykseen itse olet jättänyt vastaamatta? Sinulla EI OLE mitään oikeutta vaatia toista osapuolta vastaamaan, kun itse pengot ”tietosi” salaliittosivustoilta.
Ilmoita asiaton viesti
Eli et pysty sanomaan mitään valheeksi. Todellakin vaadin sua vastaamaan, joten alahan mussuttamaan nyt.
Ilmoita asiaton viesti
Siinä ei ole mitään muuta kuin yksittäisen toimittajan mielipide. Jos muuta väität, niin valehtelet. Sinun asemassasi ei esitetä MITÄÄN vaatimuksia.
Ilmoita asiaton viesti
Väärin ja väärin. Saksan valtiollisella tv-kanavalla ei esitetä toimittajien yksittäisiä mielipiteitä. Todellakin esitän vaatimuksia. Mikä oli videolla valetta ? Alahan mussuttamaan nyt.
Ilmoita asiaton viesti
Sinä käytät salaliittosivustoja lähteenäsi ja sen jälkeen vingut omia vaatimuksiasi, etkä vastaa kysymyksiini, jotka esitin viestissä numero 98. Sen perusteella sinulla EI OLE mitään oikeutta vaatia vastauksia, vaikka kuinka vingut niitä.
Ilmoita asiaton viesti
Mikä videolla on valetta ? Et vaan pysty sanomaan yhtäänmitään omien päähänpinttymiesi takia. Vastaa kysymykseen mikä siinä on valetta. Tottakai mulla on oikeus, kun vähättelet asiaa ja väität ’salaliittohöpöhöpöhöpö’. Mutta kun et trollina ykainkertaiseen kysymykseen pysty/osaa vastata, kommentit on ihan turhia. Tämä ei tästä enää kehity mihinkään. Adjö, ja sulku päälle.
Ilmoita asiaton viesti
Sinä käytät lähteenäsi salaliittosivustoa ja sen jälkeen heittäydyt marttyyriksi, kun sinua ei uskota. Mitä muuta voit odottaa, kun tulet mussutamaan aivopierujesi kanssa. Se, että syytät jo viestissä 27. blogin kirjoittajaa west-trollauksesta ja käytät omana lähteenäsi salaliittosivustoa, niin osoittaa, että olet putinistitrolli.
Ainakaan Snopes.comin mukaan White Helmetit EIVÄT lavastaneet kemiallisten aseiden hyökkäystä Syyriassa. Snopes on yleensä ottaen hyvin uskottava sivusto ja luotan siihen paljon enemmän kuin Infowarsiin:
https://www.snopes.com/fact-check/is-this-proof-wh…
Turha sinun on ensiksi valehdella silmiä päästäsi ja sitten, kun sinua ei uskota, niin heittäytyä marttyyriksi. Se vain kertoo, että sinulla on äärimmäisen tekopyhä luonne. Salaliittoteoreetikot vievät sinua kuin pässiä narussa ja sinä uskot kritiikittä KAIKEN mitä he sanovat.
Ilmoita asiaton viesti
”Venäjän narratiivin mukaan se, että on savua ja vähän tultakin ei vielä tarkoita, että olisi tulipalo. Todistustaakka on lännellä ja totuuden ylituomarina toimii Venäjä. Toiminnallaan Venäjä muistuttaa kulottajaa. Roihuavan metsäpalon sytyttämisen sijaan Venäjä tuuhastaa vastapuolen metsää pikku hiljaa. Tuho on yhtä totaalista, mutta vaikeammin havaittavaa ja hitaammin toteutettavaa.”
Oletko sitten itse sitä mieltä, että Venäjällä on syyttömyyden todistustaakka? Miten tämä ajatus istuu länsimaiseen oikeuskäytäntöön?
Esimerkiksi tapaus Skripalista ei ole esitetty yhtään todistetta Venäjän suuntaan. Heittoja vain. Mutta tämän kirjoittajan mielestä riittää, kun todistus syyttömyydestä on Venäjällä.
Ilmoita asiaton viesti
On esitetty todisteita ja syyllisetkin on löydetty. Sekin tiedetään missä he ovat: Venäjällä. Jullatus jullatus. Siellä hjuva jelämä. Ei joudu oikeuteen.
http://mikalamminp.puheenvuoro.uusisuomi.fi/254215…
Ilmoita asiaton viesti
Isoisoäidilläni Idalla oli tapana päätään pyöritellen lausua: ”Hän puhuu sillä varmuudella jonka vain täydellinen tietämättömyys asiasta antaa.”
Ilmoita asiaton viesti
Jopas jotain. Olen siis isoäitisi Iida. Olen nimittäin sanonut noin esimerkiksi eräitten hallanpanemien höppänöitten ”maahanmuuttokritiikistä”.
Ilmoita asiaton viesti
Kerroppas missä todisteet on ? Kyllä eri medioista nimenomaan myönnetään ettei niitä ole.
Ilmoita asiaton viesti
Seuraatko muitakin medioita kuin RT:tä ja muita propagandatorvia?
Ilmoita asiaton viesti
kelpaako Foreign Policy: ”Both US and UK experts do not think that the alleged Russian nerve agent used in the alleged Skripal poisoning even exists. Perhaps this is why the British government will not agree to any tests and can supply no evidence.
Notice that the governments of the US, UK, France, and Germany did not require any evidence to decide that the Russian government used military-grade nerve gas to attack two people on an English park bench and a UK policeman. It makes no sense. There is no Russian motive.[…]”?
Tai brittiläinen The Guardian: ”UK’s claims questioned: doubts voiced about source of Salisbury novichok […] It was a historic moment largely ignored at the time by most of the world’s media and might have remained so but for the attack in Salisbury. At a ceremony last November at the headquarters of the world body responsible for the elimination of chemical weapons in The Hague, a plaque was unveiled to commemorate the destruction of the last of Russia’s stockpiles.[…]”?
josta muistuikin mieleeni mainita että jenkkien John Kerry twiittasi 2014: “With respect to Syria, we struck a deal where we got 100% of the chemical weapons out”
Ilmoita asiaton viesti
Kerryn tviitti on vuodelta 2014. Siinäkään ei ole linkkiä josta asian todenperäisyyden voisi tarkistaa.
Ilmoita asiaton viesti
Missasit pointin. Sääli.
Ilmoita asiaton viesti
Oliko sinulla sellainenkin?
Ilmoita asiaton viesti
Venäjän syyllisyyden ihmisoikeusrikkomuksissa paljastaa juuri se, että he eivät ryhtyneet mihinkään yhteistyöhön asioiden selvittämiseksi. Näin ei tapahtunut MH 17:sta pudotuksessa eikä Skripalin hermomyrkkyiskussa. Normaalisti tällaisissa ihmisoikeusrikkomuksissa annetaan kaikki mahdollinen apu tutkintaviranomaisille, eikö niin.
Itänaapurissa kytkettiin sen sijaan ”koodikieli” päälle, jota paikalliset trollit tuntuvat myös harrastavan. ”Koodikieltä” on helppo ymmärtää. Todellisuudessa on tapahtunut juuri päinvastoin, mitä kielen puhuja antaa ymmärtää. Valhe on astunut totuuden tilalle.
Mitä Douman kaasuiskuun tulee, niin kemiallisten aseiden vastaisen järjestön OPCW:n tarkastajilta on estetty pääsy saapua alueelle tekemään tutkimuksia. Luulisi nyt itänaapurin antavan kaiken mahdollisen avun, jotta tutkimukset saadaan alkuun. Viivyttelyllä pyritään häivyttämään kaasuiskun jälkiä.
Ilmoita asiaton viesti
voitais alkaa miettimään vaikka sitä, että miten nämä EU, ongelmat ratkaistaisiin,vai ennetaanko ongelmien mieluummin kassantua, ja keskitytään vaikka venäjään. Olisiko sittenkin parempi unohtaa kaikki eu, ongelmat, ja alettais kaikki porukalla ratkomaan african ja venäjän ongelmia. Unohdetaan koko eu.
Ilmoita asiaton viesti
– Ei se kylläkään Venäjä ollut joka sopi ettei MH17-tutkimuksen tuloksia anneta julkisuuteen mikäli yksikin tutkimukseen osallistunut maa niin haluaa.
– Yhdysvalloissa on 2015 haettu Novichok -patenttia http://tass.com/politics/1000583
– Samanlaista koodikieltä on länsimediassa
– Ne estetyt OPCW:n tarkastajat on siellä Doumassa ottamassa näytteitä.
– Jos OPCW:n tarkastajia olisi estetty pääsemästä näytteiden ottoon, kaasuiskun jälkiä ei tarvitsisi yrittää häivyttää. Miten ne muuten häivytetään? Imuroidaanko alue? Vai tehdäänkö ohjusisku? Kuka teki ohjusiskun Syyriaan?
Ilmoita asiaton viesti
Vanha kansanviisaus sanoo ”totuus ei pala tulessakaan.”
MH17 shot down by BUK missile, concludes Dutch Safety Board
https://www.youtube.com/watch?v=deB00rQQHcU
Ylen aamu-tv:n uutisissa 14.3.2018 klo 7.00 oli yllättäen hermomyrkyn toisen kehittäjän Vil Mirzayanovin haastattelu, jossa hän nimesi tällä teolla Venäjän terroristivaltioksi. Tämä kertoo kaiken. Henkilökuva on hänestä Wikipediassa.
“In March 2018, just after the poisoning of Sergei and Yulia Skripal, Mirzayanov spoke about how Russia maintained tight control over its Novichok stockpile and that the agent is too complicated for a non-state actor to have weaponized. ”It’s torture. It’s absolutely incurable.” ”I never imagined even in my bad dreams that this chemical weapon, developed with my participation, would be used as terrorist weapons.”(Wikipedia).
https://en.wikipedia.org/wiki/Vil_Mirzayanov
Ilmoita asiaton viesti
* JIT ei nimeä tekijää, tutkimukset jatkuvat
* Exclusive: Other countries could have made ‘Russian’ nerve agent https://www.newscientist.com/article/2164202-exclu… ohjehan on ollut julkisesti saatavilla vuoden 1992 jälkeen
Ilmoita asiaton viesti
Minun mielikuvitukseni ei riitä keksimään muuta maata jolla olisi ollut mitään motiivia venäläisen vakoojan ja hänen tyttärensä myrkyttämiseen. Venäjän trollitehtailla kyllä porisee mitä villeimpiä vaihtoehtoisia totuuksia, mahdollisia syyllisiä on keksaistu Ruotsia myöten.
Ilmoita asiaton viesti
Tuosta Novichokista. Kerropa Riikka kenellä, millä taholla, tai millä maalla oli motiivi Salisburyn myrkytyksiin ellei Venäjällä? Mikä olisi ollut motiivi?
Ilmoita asiaton viesti
Briteillä, Yhdysvalloilla, Israelilla. Toki on muitakin.
Ilmoita asiaton viesti
Taas tätä samaa. Kukaan ei peittele mitään jälkejä, vaan on vastuuntunnotonta päästää tutkijoita kun vaarallista.
Ilmoita asiaton viesti
Raha ei kasva puissa. EU,n kehitys on kävellyt väärään suuntaan jo kauan. No, tietysti jos on haluja maksaa tulokkaista kertyviä maksuja noin mielellään, niin mikäpäs siinä, jos on palkkatyö, niin sitähän voi tulokkaiden hyväksi maksaa veroja vaikka vähän enemmänkin, vai mitä.? Niin, ja onhan nuita ollut jo surullisiakin tapauksiakin, niistäkin tietysti löytyy eu, mielisellä kansanosalla paljonkin kehuttavaa, tämä vapaa hortoileminen kun tuppaa tuomaan paljon ongelmiakin, että ei taida eu,ssa sujua kaikki kuten trömsöössä. Minä kylläkään en näe mitän hyvää. Ainoa hyvä eu,sta ja eurosta on ollut pankkilainakorkotaso joka on nollan tuntumissa, ja sinä myös pitkään pysyy. Siinä se kokonaishyvyys. Tämän pienen hyvyyden päälle näitä ongelmia joita piisaa,nämä olisi syytä nähdä ajoissa, jos ei ihan täydellistä kaaosta ja sekasotkua haluta. Markka aikana oli lainakorot 15% tuntumissa, siinäpä se, se oli ainoa ongelma Markka ajassa, Suomi oli siisti maa vielä 1985 . Otan sen aikakauden paljon mieluummin jos takaisin saisi. On siis syytä nähdä nämä ongelmat ajoissa, joita eu, sai aikaan. Henkirikoksia, piittaamattomuutta,rikollisuutta, huumeiden salakuljetusta kun rajat rehottaa auki, oikeusvaltion pilkkaamista, jne. En minä näe tässä mitään hyvää. Kummaa kun jotkut näkee henkirikoksissakin hyvää. Se on huolestuttavaa. Oli, kyllä ennen oli kaikki paremmin, täytyy sanoa.!
Ilmoita asiaton viesti
Nythän näistä ongelmista kirjoitetaan juuri eu,n tuomien ongelmien takia. Ettehän te kirjoitelleet 1970- 1985 vuosinakaan tällaisista ongelmista, milloin joku pamahtelu kaduilla, milloin porteista on astellut etsintäkuulutettuja ja vaaralisia akansalaisia,milloin autoilla kaahaillaan ihmisjoukkoihin, milloin mitäkin. jne. Eihän näistä kirjoiteltu 1970 luvullakaan, ei tietysti kun silloin ei vielä tällaisia ongelmia ollutkaan edes. Kanattais nyt huomioida, että näistä nykyongelmista kirjoitetaan nyt siksi, kun nykyään on näitä ongelmia, ennen ei olut. Pitäis vähän muistaa tälaistakin asiaa. Kaaosta ja väkivaltaisuuksia on aivan liikaa, tilanne on monessa paikassa tulenarka, ei se itsestään ole tulut. Eikä sitä olut ennenkään. Jotain on siis pahasti vialla. Kanattais tosiasiat nähdä. Ennen oli kaikki paremmin, se on faktaa..!
Ilmoita asiaton viesti
😀 Sulta unohtui sarkasmivaroitus 😀
Meillähän ei ole propagandaa, sitä on vaan niillä mailla jotka ovat eri mieltä asioista kanssamme! Tämän olemme lukeneet luotettavasta totuusmediastamme, joka tietää asiat niin varmasti jo ennalta että syyllinen on selvillä ennen kuin tutkimusta on edes aloitettu.
Kyllä se on hyvä, että päätoimittajat keväisin heräävät sananvastuuseen ja sitä puoltaakseen haluavat rajoittaa eri mieltä olevien puheoikeutta ja mielipiteen muodostamista. Herra jumala, miten se länsimainen vapaus muuten säilyisi jos ihan kaikki saisivat sanoa mielipiteensä, olla julkisesti eri mieltä ja esittää eri näkökulmia.
Kyllä se on hyvä että meillä poliitikot eivät valehtele vaan puhuvat niin totta kuin osaavat; vaikkei se osaaminen huippua olekaan niin uskokaamme että yritys on aitoa.
Se se vasta on hyvä että technicolorin ja digin jälkeen palataan mustavalkoisiin lähetyksiin. Siitä on hyvä edetä värierottelua välttävään tasaisen harmaaseen. Kuinka muuten voitaisiinkaan moniäänisyys, monivärisyys ja moniulotteisuus pelastaa!
(sarkasmivaroitus vääri(e)nkäsitysten välttämiseksi)
Ilmoita asiaton viesti
Eikös tuo syyriaan tehty isku ollut sen kolmikon, josta kaksi on eu, maita. Eikö se ole vähän outoa, kun aina puhutaan siitä, että eu, on rauhan asialla.
Eikä ole. Kaksi nuista pommittajamaista on eu, maita. Miksi syyllistyivät tällaiseen tekon.?
Annetaan ulkopuolisen elämän olla, ja keskitytään oman maan asioihin.
Irak, syyria, afganistan ja moni moni muu, siinä on hyvä esimerkki ihmisen piittaamattomuudesta.
EU, kustantaa nyt tulokkaista koko lystin. Raha ei kasva puissa…!
Ilmoita asiaton viesti
Meillä saa olla ydinaseita, mutta teillä ei. Te, teette justiinsa kuten me tahdomme. Te, hävitätte aseenne, me pidetään siitä huoli, että te, hävitätte aseenne. Tilanne on kuin ympäriinsä poukkoileva häiriintynyt herhiläinen.
Olisiko mahdollisuutta, että tämä kaikkein innokas ammuskelija hävittäisi ihan ensimmäisenä ydinaseensa. Meidän nappi on paljon isompi nappi kuin teidän.
Tehtävä suoritettu, se oli hyvä ja täydellinen isku. Se oli oikeutettu isku, me päätämme oliko se oikeutettu isku vai ei.
Me päätämme, onko tehtävä suoritettu vai ei.
Tuota…Jokohan se rauhan rakentaminen olisi etusijalla,eiköhän ne kaikki uskonnot mahdu maapallolle.
Terroristeiksi ei saa nimitellä islam uskontoista kansaa. EU, on itse halunnut monikansallisuutta ja monikulttuurisuutta, nyt sitä siis on saatu, ja lisää tulee jatkuvasti. . Terroristisanaa ei pidä käyttää.
Eipä tässä tälläkertaa sitten muuta.
Ilmoita asiaton viesti
Romahdus on lähellä. Epätoivo on päällä, koitetaan keksiä epätoivoisesti syitä, että päästäis pommittamaan.
Sitten kun pommittamaan halutaan, tekaistaan joku syy, että nyt on löytynyt sellaista ja sellaista, venäjä ja syyria, siellä syylliset. Uskotaan omiin satuihin. Mediaan syötetään tiedote, jota kansalaiset lukee ympäri maailman, no niin, näin tässä lukee. Seuraavaksi annetaan hyökkäyskäsky, ja näin nämä rauhan maat, rauhanrakentajat lähtee laittomille pommitusretkilleen. Kaksi näistä on EU, maita.!
Hölmöläiskansa taputtaa käsiään,olipa se hyvä isku, ja tarkka isku.
Päähöppänä tähän. Tehtävä suoritettu.
Se oli täysin oikeutettu, niin olikin, näin tässä lehdessä lukee.
Ilmoita asiaton viesti
Kumpi voittaa, karhu vai leijona, kysyi minulta töissä johtaja.
Karhu voittaa. Se on älykäs, ja fiksu. Nähtiin jo tapaus syyria.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä pohojalaaset osaa. Hyvän puheenvuoron oot kirijoottanu. Kommenttiketjukin on keskihauska, ainakin tällaisen keskiäkäisen turkulaistuneen eteläpohjalaisen silmissä.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Mika!
Kommenttiosio on kieltämättä absurdia luettavaa, mutta menköön lähestyvän vapun pikkiin.
Eteläpohjalaisuus on hieno asia! Pidetään juurista kiinni.
Ilmoita asiaton viesti
Tällä palstalla on aina vappu.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä EU, muistuttaa toista maailmansotaa hyvin vahvasti. Olen tämän sanonut tuhansia kertoja, että ei ole omena kauas puusta pudonnut. Saksa oli toisessa maailmansodassa kuolemanleirejen pääarkkitehti. Sama kuvio näkyy olevan nytkin, kun EU, kansoittaa monikansallisuudella euroopan, tässäkin siis saksa mukana. . Pakolaisleirejä on euroopassa kaikkialla kuten toisessa maailmansodassakin. Ei ole omena siis kauas puusta pudonnut. Senverran olen historiaa lukenut, että kun neuvostojoukot vyöryi panssarivaunut jylisten, kohti hitlerin lymyilemisrakennusta,oli sen miehen päivät luetut.. Nyt näyttää käyvän ihan samalla tavalla, että venäjä pelastaa ennenmittaa Suomen, kun usa, aloittaa euroopassa sodan, venäjää vastaan. Merkit ovat jo näkyvillä,venäjä esti usa,n krimille soluttautumisen, se oli ensimmäinen vastaisku usa,lle jolla venäjä suojeli pientä Suomea, merkit näkyivät jo tässäkin tapauksessa, ja usa,n soluttautuminen krimille jäi vain haaveeksi.. . Toistan vielä kerran. Ei ole omena puusta kauas pudonnut. Nyt hattu täyteen jäitä.!
Ilmoita asiaton viesti
Eihän venäjä edes muistuta natsisaksaa, millään tavoin. . EU, muistuttaa, täällähän on valtavat määrät pakolaisleirejä, saksa mukana tässäkin tehtailussa. Ei ole omena kauas puusta pudonnut. Meno on kuin toisessa maailmansodassa, puuttuu vain polttouunit, ja kaasumökit. Toivottavasti eu, ei ole niitä kyräillyt. Epäillä sopii kyllä. Salassahan nuo koittaa pitää näitä häpeällisiä pakolaisleirejäkin. Olosuhteet niissä…Voi herrajumala. Tällainen EU.
Ilmoita asiaton viesti